På spökvandring

Hej, ska bara ta det hä snabbt, hahha sitter bara i linne och trosor! Har inte hunnit klä på mig helt!
Larissa har väntat o tjatat på mig nu aslänge att vi ska göra nåt!
Men aa vi ska iaf ut och typ cykla nånstans o hoppa lite studsmatta. :)

Juste ska bara berätta om igår!
När klockan var runt 1 igår kväll, så låg jag och larissa i min säng och kollade på "den sista mammuten" (haha en asskum barnfilm som man inte fattar nånting av!) Men aa vi låg iaf där o åt popcorn o godis.
Men plötsligt reagerade larissa på nåt när hon kollade ut genom fönstret.
Det typ lyste orangegult, jättestarkt mellan träden i skogen. och det flyttade sig jätesnabbt åt höger helatiden och det typ flammade som eld!
Båda börjar få lite panik och springer fram till fönstret och börjar undra vad det är för något.
"Tänk om det brinner någonstans!"
"Tänk om det är en komet som är påväg mot jorden!" (haha, typiskt oss att jaga upp oss!)
Så vi springer ner och ber mamma komma upp och kolla. Både mamma och Henka (min morbror) Kommer upp och kollar, och konstigt nog säger dom INTE "men sluta larva er, det är ingenting"
Utan istället börjar dom oxå undra och ba: "den ändrar ju påsig och flammar, det kanske brinner nånstans!"

Så vi bestämmer oss (jag. larissa, mamma, pappa och henka) att gå och utforska, medans Vickie och barnen låg och sov.
Tråkigt nog så var det ändå bara månen som lyste konstigt bakom suddiga moln. Och de va fullmåne, så vi bestämde oss för att göra nåt annat spännande istället, vi gick på spökvandring på kyrkogården mitt på natten och fullmåne :)
Tyvärr hände inte annat än att grinden åp andra sidan av kyrkogården gnisslade (alltså öppnade sig) Och vi hade stängt den helt! :o
Men aa sen såvar typ klock tornet öppet  och de lyste i kyrkan. typ levande ljus därinne.
Ja man kan ju fråga sig vem de kunde vara.. hmhmmmm :o
Kanske någon från andra sidan? :P

Aja dehär blev långt i alla fall! hahah skulle ju göra det kort. men aa nu ska vi iaf gå ut innan de börjar regna!
Puuusssar <333

Kommentarer
Postat av: Fanny :)

Taack så mycket!! ;-)) Du verkar ju också ha haft en riktigt härlig helg, och kuslig(!) (: Läskigt ändå med det där konstiga ljuset! Går Larissa i din klass förresten? :) Hoppas att du får en underbar sönndag du meeed! <3 Pusssar ;)

2009-05-10 @ 14:10:37
URL: http://mariafanny.blogg.se/
Postat av: Larissa

Haha det var en riktigt kul kväll asså :)

Och månen var riktigt lskig faktist.

Jag kom hem ok och allt e bra hoppas vi ses snart



Ha det bäst, puss <33

2009-05-10 @ 21:58:07
URL: http://lookinglike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0