Är jag inte duktig?

Efter förra inlägget trodde jag faktiskt inte att jag skulle plugga i alla fall, även fast jag laddade upp värsta inlägget om min pluggning o allt. Trodde jag skulle skita i det endå och typ göra annat eller fortsätta sitta vid datorn.
Men konstigt nog så satt jag i ca 10 minuter till och sen satte jag mig ner gjorde lite på min, 1 hel termin försenade, engelska läxa! Känner mig duktig, fast de e typ 100000000000000000000000 läxor kvar som egentligen ska va klart sen början av terminen, men som aldrig blir gjorda. Hm, ska egentligen in imorn, men men, gör det så fort jag kan!

OMG!!!!!!!!!! SHIIIIT!!!!! Är klockan redan kvart i 1!!!!!!!!!!!!!!!!???? :O Hade ingen aning om att den va så mkt!! Senast jag kolla så var den 11! Och då satt jag och pluggade.. :S
Guu , jag slutade precis o plugga... gu, va tiden går fort asso! MÅSTE SOVA!!







Men först lite tips inför pluggandet:

* Om du ska lyckas med pluggandet, sätt inte för höga krav på dig själv!

* Sätt helst vääääldigt låga krav, det är lätt hänt att man tänker: "Jo men 5 läxor, det klarar jag lätt inom 1 timme!" Men då blir du bara stressad och orkar inte med pluggandet.

* Tänk på att göra en sak i taget. Börjar du med t.ex matteläxan, då gör du också klart den innan du påbörjar något annat, för annars påbörjar du bara massa saker, och sen blir det aldrig gjort.

* Prioritera ALLTID det viktigaste först! Ifall svenska-uppgiften ska vara inlämnad imorgon och fysiken inte förens om 2 dagar, då gör du klart svenskan först.

* Börja i god tid. Om du har ett prov om 2 veckor, börja redan läsa på den direkt, istället för kvällen innan provet, för då stressar man och ingenting fastnar i skallen. Det är bra om man har lång tid på sig att lära in allt.

* Sova, äta och dricka är sjukt viktigt om du ska kunna koncentrera dig ordentligt både i pluggandet hemma och i skolan.

* Om du har en hel söndag på dig och inte har några planer, gå upp i hyfsad tid och ät ordentlig frukost. Det är då man koncentrerar sig som bäst och inte sen på kvällen.

* Drick mycket vatten, ät frukt medans du pluggar!



Har inte tagit punkterna från nån sida, skrivit ner dom helt själv. Lärt mig från mina egna misstag helt enkelt. :)
Fast jag borde nog ta lärdom ur dem oxå, är inte precis någon pluggis som ni nog har förstått. Hahaha!

Aja, pussar på er <33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0