Koffeinkick

Hejsan sötnosar <3
Ushushush! Fick nyss en ordentlig koffeinkick!
Asså jag hatar att få det. så sjukt obehagligt! För om jag dricker kaffe på dagen ibland, så är det lugnt. Brukar inte känna av det. Bara att jag blir lugn och känner mig behaglig.
Men dricker jag kaffe såhär efter 8 på kvällen så blir det inte roligt.
Jag satt ju och käkade min chokladbollssmet och blev plötsligt väldigt kaffesugen. Och det fanns lite mer än en halv kopp kvar i kaffebryggaren. Så jag svepte i mig kaffet och efter 20 min-en halvtimme, så började jag känna av det.
Det börjar med att jag oroar mig och såna där ångesttankar dyker upp. Och oftast sånt man gått och oroat sig under de senaste dagarna men som jag sen förtränger. Så börjar få typ panikångest och börjar andas fortare, hjärtat slår fortare, och jag börjar skaka och få muskelkramp eller typ muskelryckningar o så känner jag mig allmänt obekväm.
Ush vad obehagligt det är asså. Just när det kommer så får jag alltid den känslan: "Jag kommer dö!"  Haha jag vet. kanske låte väldigt larvig , men kan inte hjälpa det när jag får sådär.
Asså ska fan aldrig dricka kaffe sent på kvällen igen!
Det värsta var nog den gången jag, Bella och mamma var på bio i Gävle och skulle se "I taket lyser stjärnorna" , så satt vi och väntade en timme innan och jag tog en stor kaffelatte. Och då var klockan runt 9 på kvällen. Då mådde jag fan dåligt under hela filmen och det blev värre för varje minut som gick och kunde knappt koncentrera mig på filmen, för trodde jag skulle dö.
Men sen när vi kommit ut efter filmen och skulle gå till bilen så fick jag frisk luft och mådde genast bättre.
Det här har hänt såååå många gånger och att jag aldrig lär mig!
Men kom på ett sätt nu att lugna mig. Haha, men gick in på google och sökte på liknande reaktioner som min, och läste om andra som hade samma grej. Då blev jag genast lugnare när jag visste att det fanns andra som har haft samma känsla. Skönt!
Så nu är min ångest typ över, nästan.
Fan vad skönt, det är tips till er oxå, typ att man ska sysselsätta sig med något om man får ångest o sånt där. Istället för att sitta o tänka på det och bygga upp ångesten mer, så ska man göra annat. Typ prata i telefon, läsa, skriva, eller som jag gå in på google xD haha. Eller vad som helst, rita, pyssla, eller ut och hoppa studsmatta. promenad. Nåt som gör en lugn och nåt man tycker om att göra. Man hittar ju sitt eget sätt. :)
Jaja, hoppas ni har en superduper mysig söndagsnatt! Eller måndag eftersom klockan är efter 12 ;)
Love yaaah!
Ska sysselsätta mig med något kuligt nu och hoppas att ångesten har gått över för ikväll,

*PUSSMUN* <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0