Bad, turridning och en runda till stan.

Heeejsan!! :D

Har inte skrivit nu på 2 dar tror jag.. eller nåt sånt. Men har lite o berätta, vad vi gjorde igår och idag :)
Igår skulle ju egentligen vi åka in till Uppsala, men det blev aldrig av, så vi (familjen, plus larissa och gabbi) åkte och badade vid nån ny strand istället, inte så långt bort från oss. Jag satt i en stor rosa badring och larissa satt på en krokodil xD och så typ rodde vi fram oss med armarna, men sen komm pappa och blötte ner hela mig, när jag inte alls hade tänkt att hoppa i vattnet. :P Vi hade med oss picknick o så oxå.
Efter badet beställde vi två stora familjepizzor och åkte hem o käka.

Klockan sex på kvällen så åkte jag, mamma och larissa och hämtade Johanna på station och Vickie från tierp och fortsatte iväg mot Marma.
Pappa stannade hemma med barnen (elli och gabbi med).
Och gissa vad vi gjorde i marma? Jo vi hade ju bokat turridning! :D Så alla fick en varsinn häst och så red vi i två timmar i skogen fram till typ 20 i tio på kvällen. Så jävla mysigt! Det var faktiskt kul. Och vi fick trava o sådär oxå. Men vi fick typ inte gallopera :(
Men shit asså vad ont i rumpan man har idag asså! :o Har ju inte suttit på en hästrygg sen jag var 9! och då var det sånadär små shettisar, eller hur de nu stavas :P var ju så liten då. Så det kändes skithögt att sitta på "normala" hästar nu :P
På kvällen sov johanna över eftersom det blev så sent att åka hem.

Idag åkte vi då in till stan (jag, mamma, inez, oscar, larissa och Johanna) fast johanna skulle möta hennes kompis i stan så vi tog farväl i Uppsala.
Men vi åkte först runt i boländerna och letade efter trädgårdsmöbler o kuddar men vi hittade inget så vi åkte in till centrum. jag och Larissa gick runt själva och kollade på gina o hm, och jag hann bara köpa 2 par trosor.
Skulle köpa min klänning  från gina, men min färg var slut där, och hann inte gå till andra gina och kolla för vi skulle möta upp mamma vid optikern för jag skulle prova ut mina glasögon som vi beställt för lääääänge sen egentligen.
Men nu hämtade vi ut dom för en gångs skull.
Hahah ser fortfarande ut som en nörd i dom. Men jag ser smart ut !  :D hahaa.

Efter stan skjutsade vi Larissa till tåget och åkte hem, hämtade gabbi och skjutsade hem henne till henka och vickie. Så nu känns det tomt i huset :P
Skulle egentligen följt med larissa hem och sovit där 1-2 nätter och det gick och så, men så kom larissa på att hon lovat va med nån kompis idag, så hon kunde inte. Men kommer nog se henne nästa vecka igen och nästnästa helg med :)


men det var väl allt jag hade att säga just nu. haha, veet långt, men de blir så när det händer mkt och jag inte hunnit blogg, då måste man ju skriva allt på en gång när man väl ska blogga.
Men men , hoppas att ni har haft en skön sommar hittils och ha en mysig onsdagskväll,
Här kommer lite bilder:
*PUSSMUN* <3


 Inez på stranden. Larissa tog bilden, och det ser ut som en målning! :o så sjukt fin bild! Har bestämt att jag ska måla av den :)

 Var inte våran outfit bara såå snygg? haha, bönder!

     Ridturen i skogen. Jättemysigt! Hästarna va så sjukt fina.

 Efter ridningen tog vi en promenad vid någon strand i solnedgången.

Sådär ja! Gör ett till inlägg med dagens outfit oxå :)
*PUSSMUN* <3 (igen)

Kommentarer
Postat av: Fanny ;)

Åhh vad mysigt det såg ut att vara Ida!! ;-)) Verkligen!! :) Haha ni ser ju ut som värsta ridproffsen ju;P <3 Puss!

2009-07-03 @ 10:49:37
URL: http://mariafanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0