Tidig morgon av en VISS anledning.

Gomorron! Ja klockan är typ lite över nio och jag har redan käkat frukost och nu sitter jag här. Varför då? Jo pappa kom in till ellis rum (där jag sov inatt, för jag ville se på film) och satte på typ ellis Hits for kids skiva på skithög volym! Fattade inte poängen med att väcka mig för alla ska ju ändå iväg till jobb, fritids och dagis, förutom jag.. :P
Men tydligen var det nån slags hämd från igår.. Jo ska berätta vad som hände då.
Igår natt efter 1 nån gång, så låg jag i Ellis rum och kollade på film, och alla sov förutom jag. Och ni vet ju att ibland är det ju liiiite läskigt att vara själv på nedervåningen i ett stort gammalt hus när man är ensam vaken, så därför var oxå anledningen att jag inte såg på film nere i vardagsrummet istället.
Men i alla fall, när jag ligger där och kollar på film, så helt  plötsligt går brandlarmet i typ 3 sekunder. Högt och tydligt, sånt där gällt pipande. (jag lovar det var inte bara nåt jag inbillade mig) Först blev jag ju orolig och undrade vad som hade kunnat börja brinna, men när det tystnade så fort så började jag undra. Så jag blev lite skrämd och sprang in till mamma och pappa: "Vad var det!? Varför tjöt brandlarmet!?"
Mamma: "Va? Jag har inte hört något i alla fall.."
Pappa: "Vad? (yrvaken) Lägg av nu, gå och lägg dig!"
Jag fick ju lite smått panik, men gick och la mig igen, och lyckades ändå somna efter 20 minuter typ.
Måste bara påpeka att eftersom det lät så starkt så trodde jag att det var på övervåningen det tjöt, men blev förvånad när jag såg att det inte fanns någon där den brukar sitta mellan mitt och tvillingarnas rum. Bara såndär svart hållare som den ska sitta i. Men den gick ju sönder förut, så aa. Igår va jag inte säker på att det ens fanns nån här nere. Men konstaterade idag att det finns en här i hallen. Så det är antagligen den som tjutit. Varför, är fortfarande ett mystierium.... DUNDUNDUNDUUUUUN!
Hahah, ne men säkert någon naturlig orsak. Men ja, ni kanske vet själva att man jagar upp sig lätt sådär mitt i natten när man är helt ensam vaken och ska försöka sova.
Men iallafall pappas hämd från igår natt va nu att komma in i ellis rum och säga med härmande irriterande röst: "Vad var det?! Det var brandlarmet!? Vakna! Varför tjöt brandlarmet!? Ush vad läskigt nu måste jag tända alla lampor. Jag måste ha datorn, och sätta på en film. Och jag måste ha på lite musik!" Så satte han på Hits for kids - skivan på HÖG volym. Så aaa... Hahah, sån är min pappa. Nu kommer han reta mig hela dan över det där. Han har sagt säkert 10 gånger bara imorse att jag ligger på samma nivå som en 8-åring bara för att jag blev rädd igår över en sån sak.

Nu ska jag ta en dusch! vad skönt! Ni får ha en mysig dag!
Jag själv som sagt har ju inget liv, så är hemma idag igen. Men pappa jobbar tydligen hemifrån idag så är inte ensam hemma.
Men vi hörs!
*PUSSMUN <33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0