Furuvik

Halooojsan! :D Idag var vi ju hela familjen iväg till Furuvik. Det var faktiskt asnajs!  :D
Först gick vi typ runt och kollade på djuren. Kul för de små, men jag och tillochmed elli tappade tålamodet och tjatade hela tiden om att vi ville till tivolit. Haha, men tillslut tog vi oss dit och åkte lite grejor och sen åt vi mat, och aa fortsatte o åka grejer tills det stängde typ. Tänker inte skriva så långt här, men lägger upp massor med bilder så skriver jag nån liten text under varje. Det blir nog roligare att läsa då. :) Enjoy!


 Jag och Elli när vi skulle kolla på apor.

 Inez och Oscar fick sitta i skrinda.

 Oscar, Elli och jag kollade på hästar.

 De klappade gätter.

 Mamma, tvillingarna och pappa.

 Haha, dom var roliga!

 Lemurerna. Mina absoluta favoriter! Skulle vilja ha en sån hemma, haha.

 Kaffekopparna! Hela gänget fick plats, haha!







 I kön till barnbergodalbanan för tvillingarnas skull. Mamma, Oscar och jag och Inez syns lite där bak.

 Här åker vi, haha.

 Lite av tivolit, haha den där stora byggnaden med tornen är Spökborgen. Ni vet såna där vagnar man åker i, som på grönan. Elli var skiträdd när vi skulle åka den! hahaha!

 Jag fick skjuts haha!



 O ja, alla fick plats! xD

 Självklart skulle de välja den bilen med tak, så man fick typ mosa sig in och sitta som en ostbåge där inne! hahaha xD

 Ja ni ser ju själva..

 Haha tog ett kort med mobilen under åkturen. Elli sa att Oscar var pappa, Inez var mamma och Elli och jag var barnen. Haha fick mig ett gott skratt i alla fall. :D

 Mamma, pappa, Oscar och Inez gick till nån flodfärd bland djur, och jag och Elli fick lite egen tid att åka vad vi ville. Det blev kaffekopparna flera gånger, sen spökhuset 2 ggr, lilla frittfall och så den där "upp-och-ner-grejen" typ som lilla frittfall fast högre. Den åker upp-ner-upp-ner och pirrar asmkt i magen :D Sen efter den skulle vi springa till den där Disco, som är som en rund platta som snurrar runt sammtidigt som den åker på en U-formad ramp. Lite läskig för elli, tillochmed lite läskig för mig, haha, men precis när vi vågade oss på den och skulle springa dit för att hinna, så hade dom precis hunnit stänga den. Då var klockan 18.00, och tivolit skulle stänga. Fan vad synd! Men vi har ju Gröna lund framför oss om typ 1,5 vecka! :)

 Efter en lång dag på Furuviksparken, var alla helt utslagna i bilen. Supertrötta allihopa. Haha, söta Elli med sin söta klubba :) Vid det här laget hade vi proppat i oss, popcorn, sockervadd, glass, klubbor, mm.. haha!

 Som sagt, utslagna. Inez med sin apa som mamma köpte till dem från Furuvik.

 Och våran lilla Oscar som ÄLSKAR rosa. Själklart ville han också ha en rosa apa. :)

 Vi stannade till här. Typ nånstans i Älvkarleby. Det var jättefint med kvällssolen och allt :)

 Inez och jag.

 Elli och Oscar.

 Inez mådde inte så bra, stackarn. Hon fick hög feber när vi kom hem :(

   Lite egna bilder med mobilen. Efter det åkte vi runt i ett område där det var jättemysigt, jättefina hus o sånt. Mamma vill bo där typ, haha :) Ja eftefter det handlade de godis o grejer till oss. Eller alla fick välja en varsinn grej, de andra fick godis, och jag tog Maryland kakor. Ni vet såna där med chokladbitar i :D

Vet det blev VÄLDIGT många bilder men ja, för mig själv oxå. Älskar att ladda upp bilder, och sen så kan man kolla efter. Lite  som ett eget album , haha :) Nu tänker ni säkert: NOOOOOO, inte fler bilder när hon åker till gönan! haha. Nej men det får ni stå ut med tycker jag. Ni få för övrigt ha en underbar fortsättning på denna fredagkväll!

*PUSSMUN* <3

 En avslutningsbild. Jag och Elli fick röda tungor av våra klubbor! Haha :)<3


Kommentarer
Postat av: Fanny =)

Åh vilka härliga bilder gumman!! ;) Och supersnygg klänning! Det var den som du hade beställt från Gina tricot va? ;) <3 Ni verkar ha haft det underbart där!! Jättefina bilder verkligen!! :) Puss, ringer dig ikväll! <3

2009-07-18 @ 10:33:21
URL: http://mariafanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0