Första dagen!

Heejsan , idag var första dagen i gymnasiet! Jag vet inte vad jag tycker om allt än, men måste bara säga att jag älskar själva skolbyggnaden, det är så sjukt fint där! Allt är jättefräscht och såhär modernt. :)
Jag och johanna åkte ju tillsammans till skolan, och va typ skitnervösa inför att träffa klassen och så. Men jag kom iaf i samma klass som sophie :) Skönt att ha nån man känner första dan iaf. Klart, kommer ju försöka lära känna nya och allt, men det är ändå kul att man har henne där. Vet inte va hon tycker, men aa :)
Men vi typ gjorde inte så mkt idag, vi fick en guidad tur genom skolan klassvis ofc, sen så typ lärde vi oss namn o sånt i klassrummet, typ man skulle först berätta om sig själv och så skulle man presentera varandra inför resten av klassen o så. Jag fick presentera en kille som heter eddie eller eddy ( vet inte hur de stavas).
Men aa, å så typ gick vi igenom lite regler på skolan o så. Men dagen gick ganska fort.
Men vill liksom inte till skolan imorgon, vill va ledig!!! :( Men jaa jag hoppas det blir bra. Känns liksom inte som om det är min klass, eller liksom eftersom man inte känner dem så känns det bara som ett gäng människor, men känns inte som om man kommer gå med dom i 3 år liksom! :O Men allt blir nog klarare om nån vecka eller så.
Det är skönt i alla fall att man har sophie, johanna, fanny och så känner jag väl bella lite och så känner dom typ två andra som jag inte vet vilka det är. :P
Såg några från min förra skola oxå, asså från balder, men det var bara från C. Ingen från A eller B.
Mm.. imorgon har jag bara 2 lektioner, datorkunskap och medieteknik, hoppas det är kul :) men båda lektionerna är 2,5 timmar så slutar ändå 14.15. Sen åker jag och johanna hem till mig efter skolan och sover hääär, och så åker vi tsm till skolan nästa dag :)


Ska inte skriva så långt mer, men måste bara säga en sak. Haha jag och johanna var på stan idag efter skolan och så gick vi in på myrorna (ni vet den där second hand butiken) och så stod vi och skrattade åt alla skor i skohyllan. Så JÄVLA fula, så slutade med att båda låg på golvet och gapskrattade mitt i affären och hon i kassan glodde och alla som va inne i affären. De va ändå ganska många där inne så typ skämdes asmkt sen. Ville bara ut därifrån, och så klart får johanna mig att skratta ÄNNU mer!!!! Hahaha ofc! Men jaa det var iaf kul, fick skratta ordentligt idag. Behövs nu när det är sånt höstväder och skolan börjar igen. Förresten köpte en foundation oxå, typ samma som jag hade innan men den tog slut, typ maxfactor touch nånting :)
Imorgon kommer förresten 2orna och 3orna också, för idag var bara 1orna i skolan. :)

Nu ska jag bestämma vad jag ska ha på mig imorn, sen lägga mig typ 9, för är så jääävla trött,
Och ni som har börjat skolan idag, hoppas det gick bra!! :) Och lycka till för er som ska börja snart! :)
PUSSAR <3333

 Kommer sakna sommaren! <33

Kommentarer
Postat av: Fanny :)

Åh vad sköönt att ha den första dagen gjord vännen!! ;) <3 Själv får man väl gå och vara nervös frams tills dess.. :( <3

Ringer dig ikväll! :) Vill höra mer om första dan på gymnasiet!! ;D



Kan garantera att du kommer få en massa vänner ! Det kan ju bara ta några dagar :)

PUSSAR FRÅN MIG! <33

2009-08-19 @ 15:57:32
URL: http://mariafanny.blogg.se/
Postat av: Faster Anna

Heej! Kul med nytt gymnasium och att det verkar bra, önskar dig lycka till! Hoppas vi ses snart Kramar

2009-08-22 @ 15:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0