Hmm..

Tråkig dag.
Gick ju och la mig typ 05.20 igår, eller imorse kanske man ska säga. Det hade ju redan börjat ljusna ute.
Men idag vaknade jag runt 1, av att mamma slet av mig täcket och sa att vi skulle ha städdag! Fan vad jobbigt!
Men jag skrek bara: Låt mig va! Jag vill sova!! Ni kan städa själva, jag tänker fan inte hjälpa till! Det är ju lov!
Så jag fortsatte att sova tills pappa kom och hällde iskallt vatten i mitt ansikte! Fan vad arg jag blev! Haha!
Men jag gick upp sen när mamma sa att hon tänkte dra av 200kr från mitt barnbidrag annars, halvt på skämt förstås.
Men men...

Det blev faktist inte så mycket städ i alla fall.. Jag var mest med syskonen och så städade jag undan lite i vardagsrummet för att vara lite snäll.. och så lagade jag lunch till alla också.
Jao.. har proppat i mig memma idag också! Så jävla gott! Kommer typ bli fet på all grädde jag har i!

Nu mår jag konstigt. väldigt konstigt.. Först mådde jag lite illa och hade ingen matlust, och nu är jag bara hängig. Asso jag är typ hungrig eller sugen på något.. men jag är inte säker. Men när jag väl äter något så börjar jag bara må illa. Sen så igår när jag och syrran var ute och när jag klättrade i trädet och skulle hoppa ner så råkade jag skrapa armen mot trädet. AJ! säger jag bara! Vojne vojne, vad det är synd om mig!  =(

Haha! Pappa var ute och sprang för typ en halvtimme sen! Guu va rolig han såg ut i sin outfit: Gråa slimmade träningsbyxor, vit tjocktröja, pannlampa och en aaaaaaldeles för tajt OCH för kort reflexväst! Haaahhaaaha, vad jag och mamma skrattade åt honom! Stackare... :P

Men nu ska jag typ slöa i soffan och läsa en gammal sagobok som jag hade när jag var liten, (finsk så klart). Mamma kom ner med den och ba: Kommer du ihåg den här? Läs den! Den är så himla bra!
Haha! Men det är faktist bra för mig. För läser ju inte så ofta på finska, så har ju mycket svårare nu för att läsa på finska, men bara jag övar så kommer det att sätta sig. Det vore ju synd ifall jag bara tappade finskan.

Men som sagt nu ska jag mysa i soffan och kanske äta lite memma! haha! :D

PUUUSS! <3

   Aj! Min arm :(

Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha, du och din memma :P Den var faktiskt godare än vad jag hade väntat mig! ;-) Vi hörs! Puss <3

2009-04-13 @ 16:16:32
URL: http://mariafanny.blogg.se/
Postat av: tahmatassu

Haha! Tycker du det?

Vet du? Nu har vi 3 paket hemma som jag kan få äta upp! xD

2009-04-13 @ 17:13:22
URL: http://tahmatassu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0